tirsdag, juni 19, 2007

The thing I can't avoid

Uha, jeg ved snart ikke, hvad jeg skal tænke og tro. Den ene dag kan jeg være overbevist om det ene, og den anden dag er bøtten vendt på hovedet, og alle indicier peger mod noget helt andet. På sådan et spinkelt grundlag skal jeg basere mine beslutninger. Nemt er det ikke. Men jeg må vel bare tage tyren ved hornene og komme frem til en afgørelse, for som som min theme-song siger:



And there are things you can't avoid
You have to face them
When you're not prepared to face them




Efter i dag at have føjet endnu to afslag til samlingen, er jeg dog kommet til en afgørende beslutning, som heldigvis ikke kommer til at koste mig noget, for den kan trækkes tilbage, hvis jeg fortryder...
Siden før jeg kan huske, har jeg altid gerne ville være forfatter og skrive science-fiction/fantasy bøger for de 12-16-årige. Og hvorfor egentlig ikke? Nu har jeg jo al den tid i verden, der skal til, så hvorfor ikke forsøge at forfølge drømmen. Selvom denne blog måske udstråler det modsatte, vil jeg endda gå så langt som at sige, at jeg har talent for at skrive fantasy-historier.
Faktisk har jeg den forfærdelig kedsommelige køretur fra Viborg til København at takke for ideen, for historien poppede ganske enkelt op for at holde mig beskæftiget på rejsen. Og nu bliver den så skrevet ned. Jeg håber, den bliver god! Jeg har ikke helt gjort op med, hvad målgruppen skal være. En del af mig siger 8-12 år, men i mit baghoved har jeg bøgerne om Artemis Fowl som forbillede - men det kan godt være, at det sidste vil være en lidt for stor mundfuld at gabe over. Nu må vi se, når jeg får skrevet lidt mere om Katinka og de mærkelige ting, der dukker op i hendes bedstemors hus...

Ingen kommentarer: