torsdag, juli 05, 2007

Bouncing Off Clouds

En 3 timer lang køretur vil være absolut tortur, hvis den udelukkende accompagneres af italiensk radio... For at spare os selv for den kattepine, besluttede kæresten og jeg at anskaffe os en FM-sender og istedet lytte til vores egen musik via Bianca (min iPod)...

Så kærestens musik blev overført til Bianca, da hun kan spille lystigt i ca. 24 timer på en fuld opladning. Det må være rigeligt til to lange køreture plus det løse i løbet af ferien.

Da min kæreste har trukket nitten og er chauffør på hele turen (jeg er så djævelsk urutineret som bilist, at jeg ikke helt magter at skulle køre bil i det fjerne udland), var min første indskydelse at være barmhjertig og lade ham høre sin playliste på hele turen.

Men lad os sige, at jeg fortrød - en hel tur med Guns'n'Roses, Queen, Dizzy Mizz Lizzy samt diverse jazz-numre kunne jeg alligevel ikke helt overskue. Godt nok kan jeg lide (/acceptere) det meste af playlisten, men det ville ikke være mit første valg. Så jeg satte mig ned for at sammensætte en ny playliste...

Udover kærestens ca. 140 numre tilføjede jeg så selv en 100 stykker - særligt en del fra mine nyeste indkøb Feist's The Reminder og Tori Amos' America Doll Posse. Af de to er det Feist, der har fået mest tid i afspilleren. Tori har været forvist til hylden et stykke tid - ikke fordi albummet ikke er godt, men fordi det som helhed er en smule underligt (som alle af Tori's ting). Og så vandt Feist.
Da jeg så skulle lave rejse-playlisten kom American Doll Posse også tilbage på tapetet, og da var det, at jeg faldt over denne sang: Bouncing off Clouds... Og jeg faldt pladask for den. Nu er det Feist, der er forvist for en stund, og Bouncing off Clouds er sat på repeat istedet...

Ingen kommentarer: