tirsdag, april 18, 2006

Diamonds on the Inside

Det er efterhånden et par dage siden, at jeg postede "dagens citat", men jeg har slet ikke fået kommenteret citatet, som det ellers var meningen... Citatet er linjerne fra en sang af Ben Harper kaldet Diamonds on the Inside. Jeg hørte sangen i flyveren på vej fra Chicago til London, og fæstnede mig ved de to linjer... Resten af sangen siger mig ikke rigtig noget, hverken teksten eller melodien, men de to linjer sprang i øjnene, for hvor er det dog rigtigt!

Det gik egentlig rigtigt op for mig i lørdags, da min veninde var på besøg. Hun præsenterede mig for mit liv og sagde: "Hvor ville jeg gerne være dig. Er du ikke bare lykkelig?". Og jo, det måtte jeg jo svare ja til, for jeg er lykkelig. Det er ikke noget, jeg tænker syndelig meget over til hverdag. Det er ikke sådan, at jeg går rundt på en lyserød sky og er evigt lykkelig hver eneste dag. Desværre har mennesket (læs: jeg heriblandt) en kedelig tendens til at fokusere på de ting, der ikke er på plads i stedet for på de mange, der er det. Men når man er lykkelig, fordi man (næsten ;o) ) har alt, hvad man kunne ønske sig, bliver man pludselig også bevidst om, hvor skrøbeligt alting er. Ens tilværelse, ens liv. Og Ben Harper har ret: When you have everything, you have everything to lose.

Ingen kommentarer: